Söndagsutflykt

publicerat i Allmänt;
På två dagar har jag inte kikat in här. Känns konstigt, tyckte jag hade så lite planerat den här helgen så jag skulle ha massor av tid till allt möjligt, men nu ligger jag nerbäddad i sängen och undrar var tiden tog vägen? Jag vet ju att tiden har en tendens att kunna flyga iväg under ledigheter, och denna helg var verkligen inget undantag. 
Idag har vi varit iväg på en söndagsutflykt tillsammans med mamma och pappa. For upp till Vallvik för att hälsa på en barndomsvän som köpt hus där längs kusten, så det var kul att äntligen få se hur dom bor. Dom köpte huset redan i november, så att jag inte har hunnit dit tidigare är verkligen illa. Men ni vet hur det är med vänner på annan ort, eller med tiden i allmänhet. Man försöker hinna med, men livspusslet är svårt att få ihop ibland. Nu är i alla fall samvetet lättat, det känns bra i magen. 
Idag blev det en riktigt intensiv dag där den ena dejten utlöste den andra. Så fort vi kom hem från Kewa och Crille svirade jag snabbt om till lite höstigare kläder (tråkigt men sant), och for in till Gävle för kompismys nummer två för dagen. Min fina vän Emelie som vanligtvis bor i Stockholm är hemma på semesterfirande hos sina föräldrar, så vi passade på att ses på en fika. Hon och jag är verkligen två typiska babbelkvarnar, där den enas babbel avlöste den andres. Så himla härligt tycker jag! Hon ska desssutom komma hem till mig och Erik på middag på onsdag, och det ser jag så mycket fram emot! 
Nu ska jag och Erik sova. Imorgon väntar en ny arbetsvecka, massor av träning, tentaplugga och såklart en del socialt umgänge. Det känns som att vi kommer få den här veckan att gå fort också! Jag har förresten fått någon konstig inflammation eller liknande i foten. Började behandla den med rengöring ikväll efter rådgivning av en kompis. Får se hur den karusellen, den påverkar som tur är inte min löpning i alla fall. Nej, sova var det ja. Nattis! 

Kommentera inlägget här :