Stressmongo no. 1

publicerat i Allmänt, Hemmet;
Hoppade på femtåget från Gävle idag upp till Sundsvall. Riktigt skönt att en gång komma upp i hyfsad tid. Slängde in väskorna i lägenheten och tog med mig Idis till affären. Storhandling inför veckan stod på agendan då jag får finbesök av två primadonnor från och med i morgon lunch fram till onsdag kväll. Då duger det inte med någon torr, gammal brödskiva utan då ska det finnas mat i kylen så dom blir mätt! 600 spänn gick kalaset på så jag tror vi ska överleva :)
Skyndade mig hem med matkssarna (en i korgen, en på varsin sida av styret och hushållspapperet åkte ner i Idis korg), så fort jag kunde och slängde in allt i kyl och frys. Skulle hinna städa idag också hade jag tänkt, det var därför jag tog mig upp till Sundsvall i tid från början idag. Drog igång och allt rullade på i finfin takt så nu ligger jag i sängen, pustar ut och dricker pepsi klockan halv elva på kvällen. Kyl och frys är full, köket är dammsuget, mitt rum är dammsuget och dammtorkat och sängkläderna är bytt. Nu är jag redo för finbesök och förhoppningsvis städfri ett par veckor. Med det säger jag godnatt från en skinande lägenhet av ett stressmongo på Grönborgsgatan!


Kommentera inlägget här :